smarties en m&m's - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu smarties en m&m's - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu

smarties en m&m's

Door: marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

29 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Kearney City (historical)

Het is weer vrijdag! Ik denk dat dit mijn favoriete dag van de week is, aangezien ik maar 1 les heb, en het weekend nog vers is, en maandag nog redelijk ver weg is. Ik denk dat ik het ‘studeer-virus’ te pakken heb, en dus een hoop tijd met mijn neus tussen de boeken doorbreng.. Maar, net lekker het begin van het weekend geviert: een croissant gehaald en cappuccino, en toen bij de fontein in het zonnetje opgegeten..

Locked-in
Na enkele keren hier beschreven te hebben dat ik ergens locked-‘out’ was, was ik deze week locked- ‘in’. Ik zat in mijn kamer (of eigenlijk onze kamer), huiswerk te maken op de bedbank, en Lacey ging richting de Union voor de lunch. Ze liep de deur uit, en deed het licht uit. Ik vond het een beetje apart dat ze het licht uitdeed terwijl ik nog in de kamer was, maar dacht: geen probleem, het is licht genoeg buiten. Maar, nadat ze de deur dicht had gedaan, deed ze die ook op slot. Nou voelde ik me toch wel een beetje opgesloten:)… Ik deed de deur dus maar weer open, en Lacey boodt haar excuses aan, en had op de automatische piloot de deur op slot gedaan, en was vergeten dat ik nog in de kamer zat…Zoiezo is het wel wennen (nog steeds), een kamer te moeten delen.. Aangezien onze kamer op de begane grond ligt, lopen er veel mensen langs. Zo moest ik gisteravond hoognodig een essay schrijven en Lacey moest ook huiswerk maken. Maar zij wil altijd de deur open als ze studeert, want anders voelt ze zich opgesloten, en ik vind de deur open best gezellig, maar niet als ik me moet concentreren op mijn werk… maar, ik denk dat je hier waarschijnlijk van leert flexibeler te zijn, of in ieder geval te ontdekken dat ik nog genoeg kan leren in het flexibel zijn… voor de rest is het trouwens gezellig een kamer te delen.. zo hadden we eergisteren een interessante discussie:

Smarties en M&M’s
Het begon allemaal met een rolletje snoep. Smarties. Geen hollandse smarties, maar amerikaanse smarties. Lacey bood mij smarties aan. Ik dacht daarbij aan chocolade snoepjes, maar toen ik me omdraaide om het aanbod te bekijken, zag ik geen smarties…hier zijn smarties een heel ander soort snoep. Maar, ik wou Lacey graag wat Nederlandse cultuur bijbrengen, dus liet onze nederlandse, echte, smarties zien (op google, waar google al niet goed voor is).. Vervolgens bedacht Lacey dat dat eigenlijk hetzelfde was als m&m’s.. Nee, dacht marjo… m&m’s lijken op smarties, maar zijn geen smarties… Wat volgde was een lange, interessante en vooral grappige discussie… Een meisje van de gang, Cori, sloot zich aan in onze discussie, en Eóin kwam ook nog even, hoewel hij mijn punt niet echt bevestigde, door te zeggen dat ze wel hetzelfde waren.. Uiteindelijk met behulp van wat geschiedenis, wat comparative research tussen Nederland en Amerika, en een hoop gegoogle en beoefening van onze debatteer-skills is de conclusie: Marjo had gelijk: smarties en m&ms’s niet hetzelfde.. maar, eerlijk is eerlijk, ze lijken wel op elkaar…Wist je trouwens dat smarties oorspronkelijk waren ontwikkeld in Engeland voor soldaten, omdat ze snel energie gaven. Amerikanen ontdekte deze snoepjes, en hebben die toen ‘gekopieerd’, en iets wat veranderd, en daar komen de m&m’s vandaan. Wat je al niet kan leren van een discussie over snoep..

Gemak boven alles…
Hier in Amerika zijn veel dingen instant, of gaan automatisch… Zo kan je in de LoperExpres kant en klare droge macaroni in een bakje kopen. Als je er water bij doet, en roert, en het in de magnetron stopt, is het klaar om op te eten. Het idee spreekt mij totaal niet aan. Of de WC’s, die trekken hier autmotisch door. Dus zodra je opstaat, merkt een sensor dat op, en trekt hij door. Ik ben hier inmiddels zo aan gewend, dat ik hoop dat ik niet vergeet door te trekken als ik weer in Nederland ben:)… en dan hebben we nog de watersproeiers. Die gaan hier om de dag automatisch aan, en sproeien ’s avonds het gras… Het nadeel hiervan is, dat ze niet alleen het gras besproeien, maar ook het pad naar ons gebouw. Oftewel, als je ’s avonds een wandeling wilt maken en je hebt pech, dan moet je of door de sproeiers heen, of binnen blijven. Iets anders wat me opviel zijn de supermarkten. Die zijn hier 24 uur per dag, 7 dagen per week open. Je kan hier dus om 4 uur ’s nacht naar de winkel om je boodschapjes te halen. Eigenlijk is dit wel handig, want dan kan je na het eten je boodschappen halen, in plaats van in de middag. Ik zie het wel voor me, om 10 uur ’s avonds bij de albert heijn boodschapjes halen…

Afgelopen week is het hier trouwens behoorlijk koud geweest. Hoewel nu het zonnetje schijnt, droeg ik gister mijn winterjas, mijn sjaal, en verlangde ik naar handschoenen. Ook waait het hier enorm, zo hard, dat ik me afvroeg of ik naar achter kon leunen en dan jezelf kan laten vallen, zonder om te vallen. Ik heb het maar niet geprobeerd.

Groetjes vanuit Kearney!

Marjo

  • 29 Oktober 2010 - 19:08

    Jacqueline:

    nu begrijp ik je smarties/ m&m's verhaal....(las een opmerking hierover op facebook)goed weer een verslag van je te lezen!
    geniet van je weekend!

  • 31 Oktober 2010 - 12:34

    Lex & Coriene:

    Hey Marjo !
    We blijven het ontzettend leuk vinden om al je humoristische beschrijvingen te lezen.
    Wat een enorme wasmachine ;
    't is niet te hopen dat je daar een keer locked in ' bent !
    Enne... bedankt voor het sturen van een kaart voor de verjaardag van Esmée ;
    wat lief dat je eraan gedacht hebt:hij was er ook nog op tijd !

  • 31 Oktober 2010 - 16:35

    Jonathan,Grace & Noa:

    Ha die Marjo,

    Vermakelijk altijd, je verhaaltjes. We zien het steeds helemaal voor ons. En ook af en toe ook informatief.... die smarties en m&m's: weer wat nieuws
    geleerd!


  • 08 November 2010 - 20:53

    Joke En Tom:

    Hoi Marjo,
    Gisteren kwam je felicitatiekaart - Hartstikke leuk dat je eraan gedacht hebt!
    We lezen je verhalen met veel plezier en vragen ons af waar jede tijd vandaan haalt. Kun je nagaan wij komen niet eens toe aan een regelmatige reactie!

    Geniet van alles wat je mee maakt en haal er uit wat er in zit (hebben wij ook weer leuk leesvoer). Natuurlijk tussendoor ook heel veel succes met de studie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kearney City (historical)

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2010

En we gaan nog niet naar huis….

14 December 2010

De tijd van gaan is nu bijna gekomen...

06 December 2010

op- en aftellen

28 November 2010

Marjo from Denmark

20 November 2010

Dode herten in Kozad
Marjo

Hallo allemaal! Welkom op 'mijn site':) Leuk dat jullie mij willen volgen Groetjes! Marjo

Actief sinds 03 Juni 2010
Verslag gelezen: 752
Totaal aantal bezoekers 21645

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 16 Augustus 2011

Italie

18 Augustus 2010 - 19 December 2010

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Amsterdam

09 Juli 2012 - 30 November -0001

Duitsland

Landen bezocht: