Marjo from Denmark - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu Marjo from Denmark - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu

Marjo from Denmark

Door: marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

28 November 2010 | Verenigde Staten, Kearney City (historical)

Hoewel ik een paar ‘bloggen’ geleden klaagde over het maar 2 dagen herfstvakantie hebben, neem ik hierbij al mijn kritiek terug. Zo vlak voor het einde van het semester, is het eigenlijk best lekker 3 dagen “thanksgiving” te hebben. Ik ben dus ook erg dankbaar:)…

Voor de thanksgiving break ging het gebouw waar ik verblijf dicht, dus ik was erg blij toen Lacey me uitnodigde thanksgiving met haar familie te vieren. Het idee buiten te moeten slapen leek me toch niet echt aantrekkelijk.. Inmiddels, in de periode van dinsdagavond tot en met zondagochtend, heb ik denk ik de gehele familie van Lacey voorbij zien komen, aangezien we donderdag thanksgiving vierden met Dennis’ familie, Lacey’s vader, en zaterdag met Debb’s familie, Lacey’s moeder. Verder bleven Lacey’s zus en haar man plus hun 3 maanden oude baby na donderdag ook logeren; een huis vol dus, maar wel gezellig.

Als ‘thanksgiving-groentje’ heb ik inmiddels door waar thanksgiving om draait: de 3 f’s …food, family and football. Ik ben uiteindelijk maar gestopt met tellen hoeveel desserts ik opheb…ik heb in ieder geval geen honger hoeven lijden. Het football kijken was en is nog steeds niet echt aan mij besteedt. Een stelletje sporters die na het beginsignaal met zn allen op elkaar af stormen, waardoor er geen footballbal meer te bekennen is, maar alleen een wirwar van door elkaar rennende spelers, en een stapel van allemaal footbalspelers boven op elkaar, waar denk ik dan ergens onderaan de man met de football ligt, waarna het spel ophoudt, ze weer een paar meter verder zijn, en alles weer opnieuw begint. Wat trouwens wel helemaal bij mij past, is de salade’s hier! Sommige mensen hebben kennis gemaakt met marjo-logica zoals: pernoten en kruidnoten zijn gezond, want er zitten kruiden in. Hier overtreffen ze mij. Een mengsel van een soort van slagroom, marshmellows en aardbeien, gaat hier door voor salade.. dus wat dat betreft is het eigenlijk best een gezond weekje geweest:)…

Ik weet trouwens niet hoe de verwarring de wereld in is gekomen, maar op de 1 of andere manier dachten Lacey’s ouders, en dus inmiddels ook veel van de rest van de familie, dat ik uit Denemarken kwam. Lacey’s oma bleef dus maar vragen hoe dingen in Denemarken waren vergeleken met Amerika. Ik wou niet onbeleefd zijn, maar antwoorde wel met, “well in Holland we…”, maar de boodschap kwam niet over, want bij de volgende vraag kwam Denemarken weer om de hoek kijken.. dus voor Lacey’s oma blijf ik het meisje uit Denemarken.. Ook leuk zijn vragen als: dus kom je nu uit holland of nederland? Ehm.. allebei:)…

Maar, de break is nu voorbij, wat inhoudt dat ik nog maar 2 weken lessen heb, met nog heel wat papers die geschreven moeten worden, en dan 1 week examens, en dan dezelfde week op vrijdag al weer terug. Het semester vliegt letterlijk voorbij…

Groetjes uit Kearney!

Marjo



  • 28 November 2010 - 22:55

    Grace:

    Hey Marjo,

    Al lijkt de periode dat je daar zal zijn best lang, achteraf vliegt de tijd dan toch voorbij. Zeker als je zoveel meemaakt als jij. Nou, geniet nog van je resterende tijd daarzo en zet 'm op met je examens....

    Veel liefs,

    Jonathan & Grace & Noa

  • 29 November 2010 - 07:19

    Marlies:

    Heey Marjo,

    Idd, nog maar een paar weken te gaan. Succes met al je papers en examens!!! En je logica qua pepernoten...:S Tja, wat moet ik daaaaar nou over zeggen..? Dan moet je straks wel weer wennen hier:P Spreek je snel weer!

    Groetjes,
    Marlies

  • 29 November 2010 - 07:56

    Willeke:

    Ha Marjo! Superleuk wat je allemaal weer beschrijft! Vanuit M'burg heel veel succes gewenst met de laatste loodjes: geniet!
    Willeke

  • 29 November 2010 - 15:18

    Joke Van Rossum:

    Lieve Marjo,
    Het sneeuwt hier op dit moment.
    Patrick en Bianca gooien sneeuwballen op straat met de overbuurkinderen.
    Het vriest s nachts 5 graden, over een paar dagen gaat dat naar 9 graden vorst!!!
    Heb niet de indruk dat het bij jou erg koud is.
    Leuk verslag weer, het is inderdaad ineens een kwestie van hard aftellen he? Zet maar flink je beste beentje voor met de laastste twee weken les en dan nog 'eventjes' je tanden zetten in de examens.
    succes, liefs en groetjes namens ons allevier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kearney City (historical)

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2010

En we gaan nog niet naar huis….

14 December 2010

De tijd van gaan is nu bijna gekomen...

06 December 2010

op- en aftellen

28 November 2010

Marjo from Denmark

20 November 2010

Dode herten in Kozad
Marjo

Hallo allemaal! Welkom op 'mijn site':) Leuk dat jullie mij willen volgen Groetjes! Marjo

Actief sinds 03 Juni 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 21655

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 16 Augustus 2011

Italie

18 Augustus 2010 - 19 December 2010

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Amsterdam

09 Juli 2012 - 30 November -0001

Duitsland

Landen bezocht: