op- en aftellen - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu op- en aftellen - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu

op- en aftellen

Door: marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

06 December 2010 | Verenigde Staten, Kearney City (historical)

Het is best grappig hoe relatief tijd kan zijn. Toen ik voor de eerste keer alleen naar Amerika ging, voor 2 weken, leek dat een eeuwigheid. Nu, met het einde van het semester in zicht, lijken 2 weken haast niks, en lijkt deze week in het teken te staan van aftellen.

Aftellen hoeveel….
…papers nog in te leveren: 2.
… examens voor te studeren: 3.
… dagen nog in de US: 12.

Verder is het ook een soort van optellen van wat ik allemaal gedaan heb…
Educatieve dingen: maar ook les gehad in hobbies als piano spelen en dansen
Sportieve activiteiten: voor het eerst in een gym geweest. Het plan was elke week 3x te gaan, maar dat is inmiddels vermagerd naar geen 1 keer per week, regelmatig fietsen naar Cotton Mill, een meer in de buurt, Racquetball spelen, ze zeggen altijd dat je je talenten moet kennen, en daar in moet investeren. Dat is voor mij dus niet racquetball, laten we het daarbij houden.
Relaxen: naar de bios geweest en unstoppable gezien, goeie film! In auto’s, combines, tractors en andere voertuigen gereden, thanksgiving gevierd, nieuwe mensen leren kennen, Eat, Pray, Love gekeken (ik had het boek gelezen en wou graag de film zien) en ga zo maar verder..

De task ahead nu is mijn tijd te verdelen tussen wat er nog gedaan moet worden, klaarmaken om weer weg te gaan hier, en na te denken wat ik ga doen als ik weer terug kom in Nederland…en niet onbelangrijk nog te genieten van de tijd hier...
Marjo zou Marjo niet zijn als er nu geen lijstje was met alle punten wat ik nog moet doen op de deur. Mijn laatste inzicht was dat ik leuke dingen ook als punt op moet schrijven. Dan voelt het alsof je iets effectiefs hebt gedaan als je wat leuks doet, aangezien je het dan kan afstrepen:).. Weer een nieuwe marjo logica voor de liefhebbers.

Veel sneeuwplezier in Nederland! Hier nog steeds geen sneeuw gezien. Misschien maar goed ook, want als het hier eenmaal sneeuwt is het meestal een heleboel (heb ik mij laten vertellen).

Groetjes,
Marjo

• 07 December 2010 - 09:15

Jonathan,Grace & Noa:

Nou geniet nog maar van de laatste dagen in Amerika en we zien je ook graag terug in Nederland hoor. ;-)

• 07 December 2010 - 10:01

Harold En Caroline:

Neem je een lading oatmeal mee terug of ga je weer over op de Brinta :) ?
    Succes deze laatste dagen!

• 07 December 2010 - 11:15

Lisanne:

Hee Marjo,
    wat een ervaring is de US geweest he! Heb zin weer is een logeerpartijtje te hebben ;). Veel plezier met deze laaste 2 weken.
    Liefs L

• 08 December 2010 - 09:40

Joke En Tom V Rossum:

Ha die Marjo,
    Toch nog lastig he? ! Afscheid nemen van een intens beleefd aantal maanden in den vreemde zal toch nog niet meevallen.
    Partir c'est mourir un peu....., zoals de Fransen zo mooi zeggen.
    Hopenlijk valt het mee en overheerst het prettige gevoel van naar huis gaan met alle vertrouwde dingen!
    De sneeuwpret is hier overigens inmiddels versmolten tot wat gladde restanten ijs en sneeuw, dus je zult op een nieuwe aanval van koning winter moeten wachten om er hier weer aan mee te kunnen doen.
    hou je taai! Een goede en fijne afsluiting daar gewenst en een goede reis terug naar ons kikkerlandje.

• 13 December 2010 - 09:54

Lex & Coriene:

Hey Marjo ;
    Niet te geloven he ,dat je reis er al weer bijna opzit !
    We wensen je nog veel plezier - geniet van alle dagelijkse dingen daar.Maak nog maar veel foto's van alles om je heen !
    Sterkte ook met afscheid nemen van alle mensen die je zo lief en dierbaar zijn geworden.Misschien komt er ook nog wel eens iemand bij jou logeren in Nederland ?
    Hopelijk zien we je weer gauw in levende lijve op Nieuwjaarsdag bij opa en oma !
    liefs van Lex, Coriene & de rest

• 13 December 2010 - 09:59

WELKOM THUIS!!:

Als de oudjes 'ha'ha/Jan en Ans v.d. Giessen/ begrijpen we dat jij weer terug bent in het vertrouwde Nederland? Al hebben we weinig gereageerd toch mochten wij deel hebben van je avonturen d.m.v. je boeiende/grappige/spannende/mooie/lieve reisverslagen! 'Bedankt'! Het gaat je heel' heel' goed en misschien nog eenst tot ziens of vak. Italie?Tot slot wensen wij je Gods zegen toe in 2011 en verdere leven, ook hele gezegende kerstdagen met een ieder die je lief zijn!