Dode herten in Kozad - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu Dode herten in Kozad - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu

Dode herten in Kozad

Door: marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

20 November 2010 | Verenigde Staten, Kearney City (historical)

Ik kreeg het toch even benauwd. Sinterklaas had zijn intrede gedaan in Nederland, maar hij was hier nog niet gesignaleerd. Gelukkig heeft de Sint ook aan mij gedacht, en cadeautjes op de post gedaan, zelfs eentje voor Lacey, die de Sint blijkbaar ook kent. Ik legde Lacey uit hoe dat dat allemaal in zn werk gaat, de schoen, zingen, slapen, en dan komt de Sint langs. Ik heb zelfs de uitgebreide versie gedaan, verteld over het paard, de boot, de pieten, en dat je dan wortels in je schoen doet… Nee niet voor de Sint, voor het paard natuurlijk. Maar ik bedacht, met de cadeautjes al zichtbaar in mijn hand, dat mijn verhaal over de Sint die de cadeautjes komt brengen niet erg overtuigend was. Dat is dus 1 sinterklaasgelovige minder. Dus, we hebben onze schoenen uit de kast gehaalt, ik heb Lacey het liedje voorgekauwd, en die heeft het netjes en tot voldoening van de ´hulp-sint´ nagepraat, en toen hebben we besloten dat het toen wel ok was:).. het is ook zowat sinterklaas helemaal ’s nachts hiernaartoe te laten komen om wat in onze schoenen te stoppen. Hollandse chocola, hoe goed de amerikanen ook zijn in deserts maken, aan hollandse chocola kunnen ze toch niet tippen!

Het is inmiddels al weer de laatste maand hier. Vorig weekend samen met Nathalie naar Kyle’s huis geweest. ’t Was weer een goede ervaring even van campus weg te zijn.. want op de campus heb je campus eten, campus mensen, campus terrein, en eigenlijk erg weinig wat niet met ‘campus’ begint, dus een verandering van omgeving doet de hardwerkende student goed:) … zelfs als het naar een dorpje is dat Kozad heet… Kyle’s moeder, Denise, heeft ons behoorlijk verwend, met lekker eten, opgemaakte bedden, snoep, een Kozad ‘haymaker’ tshirt, een pen gehad van Kyle’s zusje Erin, en verder al met al een gezellige tijd. Zowaar ook nog een hele hoop huiswerk kunnen doen, al zittende op het zachte wollige vloerkleed, tegen de bank aan, met naast me de open haard aan, en voor me grote glazen deuren die uitkijken op bomen… dan is huiswerk maken toch wat aangenamer! Wat we zoal tegenkwamen/hebben geleerd in huize Gibbens: (ze heten Gibbens van hun achternaam)…

- een popcornmachine
een glazen vierkante machine, met een klein bakje bovenin, waar je olie in doet, dan de mais, en dan aanzetten, en na een tijd komt er dan popcorn uit dat bakje, in de glazen vierkante bak.

- 4 dode herten
Het is hier nu deer-season, wat inhoudt dat de herten geschoten mogen worden, omdat ze anders een gevaar vormen voor autorijders, aangezien de herten de neiging hebben onverwacht over te steken. Elke persoon heeft ‘recht’ om 2 herten te schieten, en je kan deze ‘permits’ ergens ophalen, maar je mag ook iemand anders zijn permits gebruiken. De vader van Kyle, Tom, vertrok dus om 4 uur ’s ochtends, en vroeg nog quasi-serieus of iemand van ons meewou, maar die mogelijkheid heb ik toch maar even laten ‘schieten’. Hij kwam ’s avonds laat terug, met 4 dode herten in de achterbak. Ik moet zeggen dat ik het leuker had gevonden als ie levende herten had meegenomen, maar ze hebben nu in ieder geval een behoorlijke toekomstige voorraad hertenvlees voor in de vriezer. Herten die je schiet kun je bij een plaatselijke winkel laten verwerken tot hertenhamburgers, een soort van hertensalami, etc.. je mag ze niet doorverkopen, en ze zijn dus allemaal voor eigen gebruik. Hoewel ik claimde niet aan hertenvlees te doen, heb ik toch een stuk hertensalami van het vorige jaar geprobeerd. Een ieniemienie-stukje. Het begon goed, maar de nasmaak was niet helemaal mijn ding, dus vanaf nu ben ik weer herten-tarier.

het is inmiddels nu ik dit schrijf alweer het volgende weekend. Het weekend dat goed begon, met Sinterklaas cadeaus, en wat nog beter werd, aangezien ik mijn eerste autorit in Amerika heb gemaakt:)… In een heuse grote amerikaanse automaat. Oh wat fijn, om een rijbewijs bezitser te zijn! Ik kreeg het er zowaar warm van na 3 maanden weer achter het stuur te kunnen zitten, maar dat kan ook komen door de autostoel verwarming die op zn hoogst stond.

Om iedereen die van plan is om te reizen, maar dit niet aandurfde omdat Sinterklaas ze anders niet zou kunnen vinden gerust te stellen, hij heeft mij ook hier gevonden:)…

Groetjes,
Marjo

p.s. voor de verandering reacties deze maal s.v.p. in dichtvorm :)... om in de Sinterklaas sfeer te blijven..

  • 20 November 2010 - 19:47

    Jacqueline:

    ha,ha, je krijgt nu vast niet veel reacties
    want in dichtvorm is niet practisch

  • 21 November 2010 - 11:39

    Lisanne:

    wist je dat de sint traditie pas is gekomen na de 2e WO :P.
    goed, enjoy your last month in Nebraska ;) En succes met al je toetsen/papers/presentaties.
    Liefs L

  • 21 November 2010 - 21:48

    Harold En Caroline:

    Hoi nichtje, hier weer een berichtje.
    Al die avonturen, zullen nu niet lang meer duren.
    Dat van die hertjes schieten, lijkt mij ook niet echt genieten.
    Nu, geniet dit laatste maandje met volle teugen, kunnen wij ons op je terugkomst verheugen!


  • 22 November 2010 - 22:14

    Grace:

    Hey Marjo,

    Leuk je belevenissen weer te lezen,
    dat je het niet naar je zin zou hebben hoeven we dus niet te vrezen.

    Liefs,

    Jonathan & Grace & Noa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kearney City (historical)

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2010

En we gaan nog niet naar huis….

14 December 2010

De tijd van gaan is nu bijna gekomen...

06 December 2010

op- en aftellen

28 November 2010

Marjo from Denmark

20 November 2010

Dode herten in Kozad
Marjo

Hallo allemaal! Welkom op 'mijn site':) Leuk dat jullie mij willen volgen Groetjes! Marjo

Actief sinds 03 Juni 2010
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 21650

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 16 Augustus 2011

Italie

18 Augustus 2010 - 19 December 2010

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Amsterdam

09 Juli 2012 - 30 November -0001

Duitsland

Landen bezocht: