Examenweek - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu Examenweek - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu

Examenweek

Door: marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

12 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Kearney City (historical)

Terwijl ik vandaag van de ene les naar de andere les liep, viel het me op dat de blaadjes van de bomen beginnen te vallen. Ook is het nu 's ochtends en 's avonds koud, en loop ik met 2 truien en sjaal ipv in een t-shirt rond. Ik geloof dat mn lichaam niet helemaal ingesteld was op zo'n plotselinge omschakeling van zomer naar herfst, dus vorige week heb ik een deel van de lessen moeten missen wegens verkoudheid, het geen stem hebben, en heel erg moe zijn...Het goede nieuws is, dat dat betekent dat het herfst is, wat betekent dat het bijna herfstvakantie is! Hoewel ik vakantie nog steeds een groot woord vind, aangezien we alleen maar 2 dagen krijgen. Ik zou het eerder een lang weekend noemen, maar als je vrij krijgt, moet je niet klagen:). Lacey heeft me uitgenodigd met haar mee naar huis te gaan. Ze zijn nu bezig met graan oogsten, en dan mag ik meerijden op de tractor... en... haar vader heeft een geweer (welke amerikaan niet), en heeft beloofd (via Lacey), dat ik daarmee mag schieten.. Voor alle bezorgde mensen: ik zal heel voorzichtig zijn!
Voordat het zover is, heb ik nog 1 examen te gaan... De leraar was volgens mij overenthousiast toen hij de 'preparation-guide' maakte, en volgens mij komt het neer op: leer alle begrippen, wees voorbereid op vragen over alle artikelen, en bereid je vooral goed voor... Hmm...

Het is wel raar dat ik nu al op de helft van de tijd zit hier. Afgelopen weekend was een combinatie van huiswerk maken, leren, lost kijken en naar CSF gaan. CSF is een christelijke groep voor internationale studenten. We zitten daar dus met mensen uit China, Japan, Zuid Korea, Colombia en Nederland. Nathalie en ik hadden donderdag koekjes gebakken, heeel veel, of eigenlijk gemaakt, want het waren no-bake koekies, dus die werden zondag tijdens de meeting ogpegeten. Was nog een hele klus, aangezien we eerst met CSF naar wallmart gingen, toen 15 minuten hadden de koekjes te 'mixen', en moesten verhuizen met de mix en al naar een ander gebouw, omdat we geen kookplaat hadden in ons eigen gebouw. Toen keisnel naar de UNION gerend om nog net op tijd te zijn voor het avondeten, om ongeveer 5 minuten te eten, en toen weer snel terug gerend, opgeruimd, en met koekjes en al naar CSF gegaan....

En nu maar weer terug aan de studie, hoewel ik erg uitzie naar het weekend...

Groetjes vanuit Nebraska!

  • 12 Oktober 2010 - 21:49

    Petra:

    ach Marjo jij hebt ten minste nog 2 dagen herfstvakantie!!...
    Ik heb dit gehele jaar 1 week kerstvakantie :S

  • 13 Oktober 2010 - 06:07

    Willeke:

    Hé Marjo! Leuk weer wat van je te horen! Heel veel succes met alles en take care! Veel liefs! Willeke

  • 13 Oktober 2010 - 07:40

    Jonathan, Grace &Noa:

    Succes met je examen!

  • 13 Oktober 2010 - 08:53

    Lisanne:

    Hee Marjo,
    sounds like fun, al die dingen die je doet!
    Succes met je examen, je kunt het ;).
    Liefs L

  • 13 Oktober 2010 - 13:30

    Marlies:

    Heey Marjo,

    Ja, ook hier aan de overkant begint het langzaamaan herfst te worden: te merken aan een algemene behoefte aan dikke truien en sjaal. Zoals je weet hier nog 1,5 week tot de herfstvakantie, maar wij hebben dan wel een week. Bekijk het maar van de positieve kant: als je 'maar' twee dagen hebt, heb je een goed excuus er van te genieten ipv vol te stouwen met huiswerk.

    Verder is volgens mij je opmerking over voorbereiden universeel: hier schijnen sommige docenten 'leer alles en bereidt je goed voor' ook een duidelijke uitleg te vinden. Ik sluit me toch aan bij Lisanne: JE KUNT HET!!!

    Geniet van je lange weekend en ik spreek je snel weer!

    Groetjes,
    Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kearney City (historical)

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2010

En we gaan nog niet naar huis….

14 December 2010

De tijd van gaan is nu bijna gekomen...

06 December 2010

op- en aftellen

28 November 2010

Marjo from Denmark

20 November 2010

Dode herten in Kozad
Marjo

Hallo allemaal! Welkom op 'mijn site':) Leuk dat jullie mij willen volgen Groetjes! Marjo

Actief sinds 03 Juni 2010
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 21644

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 16 Augustus 2011

Italie

18 Augustus 2010 - 19 December 2010

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Amsterdam

09 Juli 2012 - 30 November -0001

Duitsland

Landen bezocht: