Weer een week en een weekend voorbij: time flies - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu Weer een week en een weekend voorbij: time flies - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu

Weer een week en een weekend voorbij: time flies

Door: marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

27 September 2010 | Verenigde Staten, Kearney City (historical)

Na een week vol met studeren, was mijn tank vandaag leeg. Ik probeerde vroeg op te staan om op tijd te zijn voor mijn journalism class, aangezien we een test zouden hebben over onze kennis van photoshop… Ik gisteravond nog snel met Nathalie phototshop bestudeerd (of eigenlijk meer de foto’s dan fotoshop, met interessante resultaten van ‘goed-bewerkte-foto’s’ (ahum)). Eenmaal in de klas bleek de test iets minder officieel dan ik dacht, en gingen we met zn allen doen wat de lerares zei, tot het uitprinten aan toe. En we kregen zelfs een chocolaatje na de test ingeleverd te hebben..

Verder denk ik dat ik vandaag voor het eerst even moest slikken, als iedereen hier weggaat voor het weekend naar huis, of trouwens niet iedereen, maar in ieder geval heel wat mensen.
Dus toen ik 2 kaartjes in mn brievenbus ontdekte, en met wat mensen op skype kon praten, maakte dat heel wat goed :)…
Verder hebben met Chi-Alpha, de christelijke jeugdgroep hier, een soort van ‘lootjes getrokken’, t heet ‘secret-sister’, en dan moet je voor een bepaald persoon cadeautjes kopen, en bemoedigende dingen schrijven, en dat dan op de 1 of andere manier bij hun krijgen. Nou moet ik eerlijk zeggen, dat ik eigenlijk van plan was niet mee te doen, en ik was niet bij de meeting geweest waar ze de namen uitdeelden, maar mijn naam was blijkbaar ook in de ‘hoed’ gedaan, dus nou moet ik wel:).. Het was nog een heel gedoe om iets bij mijn ‘secretsister’ te krijgen, aangezien ik geen sleutel heb van het gebouw waar ze woonde. Maar gelukkig weer iemand gevonden die mij het gebouw in wou laten, na enkele minuten wachten (klinkt bekend hè…)… en Nathalie wou gelukkig mee, want was eigenlijk best nog wel ‘spannend’, ongezien een gebouw inkomen, cadeautje achterlaten, en weer weg ‘sneaken’…

Frustratie 1
Ik ging naar de lopersexpress winkel, en de oatmeal is op. Had ik net bedacht dat dit mijn ontbijt ging worden voor de 3 maanden die ik hier nog door breng, vullen ze de oatmeal niet meer bij. Maar mij taktiek wordt: elke keer als ik daar iets koop, vragen naar de oatmeal. En als ze dan eindelijk oatmeal hebben, vraag ik he tnog een keer, roepen zij blij dat ze het hebben, en dan zeg ik: mooi, dan ga ik nu lekker joygurt eten voor mn ontbijt:)….nee… ik denk dat ik dan toch voor de oatmeal ga..

Frustratie 2
Ik ben net een dollar verloren in een weddenschap met Nathalie. En ja, ik weet het, moet ik maar niet wedden, en dat doe ik normaal ook nooit, maar het ging om een dollar, en ik was ‘pretty-sure’ van mijn case, maar heb toch verloren… het ging over een sleutel en een deur, en ik zei dat mijn sleutel niet werkte op die deur, en een lang verhaal kort: hij deed het toch wel… Maar ik blijf erbij dat dat vorige week nog niet zo was…

Over was gesproken, we hebben nu wasmachines en drogers beneden in ons gebouw, wat betekent dat ik daar de was kan doen:), scheelt een hoop improvisatie-gebeuren met mensen ’s avonds lastig vallen (hoewel ik daar inmiddels een expert in ben geworden ).. nu was dus alleen de deur naar de trap het probleem, want mijn sleutel paste vorige week echt niet op die deur, wat de reden was dat ik de lift naar beneden nam, en dan vervolgens de trap omhoog (want daar is geen sleutel voor nodig).
De piano staat nu trouwens ook beneden (erg goed nieuws). Nu hoef ik dus niet meer te luisteren naar mijn lieftallige gebouwgenoot die 3 uur lang zijn nieuwe improvisatie oefent. En, nu voel ik me zelf ook meer comfortabel mijn lessen te oefenen, aangezien het leuk is een supermooi stuk te spelen als anderen luisteren, maar oefeningen als toonladders e.d. is wat minder ‘lofwaardig’:) (behalve mijn lerares van piano hier, ken ik niemand die zegt: whaaauw, wat speel jij mooi toonladders).

Vanavond 3 afleveringen van LOST seizoen 1 gezien, ik vrees dat dit de serie wordt die ik helemaal af wil zien. Gelukkig heb ik zelf de dvd’s niet. Een aanrader trouwens. Ik had het nog nooit gezien, maar nu dus 3.

Wist je dat
- onze fietsen in beslag genomen waren? En we ze inmiddels weer terug hebben?
(we hadden geen sloten, en hadden ze daarom binnen neergezet, maar dat werd blijkbaar niet echt gewaardeerd… we hebben netjes onze excuus aangeboden, en heb meteen een slot gekocht)
- ik dit stuk eigenlijk in het weekend geschreven heb, en nu pas plaats, het is dus een beetje ‘oud nieuws’
- ik heerlijk thais gegeten heb, voor maar 10 dollar, inclusief dessert en iets te drinken.. Erg lekker!!
- het weer hier enorm onvoorspelbaar is? de ene dag is het 7 graden, de andere dag weer 30...

Liefs vanuit hier! En bedankt voor al jullie berichtjes, telefoontjes etc.

Marjo



  • 28 September 2010 - 06:16

    Willeke:

    Hé Marjo! Dankjewel voor je verhaal; erg leuk om je ervaringen te lezen! Ik hoop dat je een beetje opgeladen bent inmiddels en dat je weer je plekje vindt:) Veel liefs vanuit Middelburg,
    Willeke

  • 28 September 2010 - 06:18

    Jonathan,Grace & Noa:

    Hey Marjo,

    Leuk om je verhalen weer te lezen. Geniet nog van de laatste 3 maanden, hopelijk met wat Oatmeal.

  • 28 September 2010 - 07:01

    Jacqueline:

    Leuk weer van je te horen! Hier is het echt herfst hoor!

  • 28 September 2010 - 11:33

    Harold En Caroline:

    Wat fijn om weer nieuws van je te lezen! Had al wel zo'n vermoeden dat je inmiddels druk aan de studie bent. Wel verwarrend hoor met al die sleutels :) Succes en veel liefs uit Hilversum

  • 29 September 2010 - 13:57

    Lisanne:

    Hee Marjo,
    ik vond het super leuk jou even gesproken te hebben via skype! Moeten we nog is een keer doen ;).
    Veel pleziertjes toegewenst daar in Nebraska en natuurlijk succes met sleutels, oatmeal, wasjes, etc. :P.
    Liefs L

  • 30 September 2010 - 11:20

    Joedie:

    Hey scheet,
    Fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt! Echt stoere verhalen allemaal. Maar goed ik kom toch binnekort naar je toe en dan ben ik ook een beetje ruig :P Over lost gesproken, persoonlijk vind ik de eerste seizoenen spannend maar daarna gaat het werkelijk nergens meer over.. dat is echt een domper. Ze konden beter op hun toppunt een mooi eind verzinnen. Weetje wat leuk is? Bones!! :D En bij jou in Amerika dus lopen ze voor dus dan kan je mij vertellen wat er gaat gebeuren...

    Maar ik denk dat ik je maar gauw mail anders schrijf ik een blog op jou blog..

    Ik stuur je zaterdag op mijn verjaardag wel een vlaai naar je toe!

    Enjoy!

    Liefs Juud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kearney City (historical)

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2010

En we gaan nog niet naar huis….

14 December 2010

De tijd van gaan is nu bijna gekomen...

06 December 2010

op- en aftellen

28 November 2010

Marjo from Denmark

20 November 2010

Dode herten in Kozad
Marjo

Hallo allemaal! Welkom op 'mijn site':) Leuk dat jullie mij willen volgen Groetjes! Marjo

Actief sinds 03 Juni 2010
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 21654

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 16 Augustus 2011

Italie

18 Augustus 2010 - 19 December 2010

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Amsterdam

09 Juli 2012 - 30 November -0001

Duitsland

Landen bezocht: