Je hebt van die dingen ... - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu Je hebt van die dingen ... - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu

Je hebt van die dingen ...

Door: marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

10 September 2010 | Verenigde Staten, Kearney City (historical)

Zoals altijd in een nieuwe omgeving, moet je aan bepaalde dingen wennen.. Hoewel het natuurlijk van alles kan zijn waar je aan moet wennen, loop ik hier nog het meeste tegen aan...(top 5 van 'kleine' irritaties)

Tanden-poetsen...
Ik wil niet zeggen dat ik een barbaar ben in het tandenpoetsen, maar ik heb toch waarschijnlijk wat minder tanden-poets manieren dan de gemiddelde amerikaan.. poetst iedereen hier netjes met zn mond dicht, is het voor mij toch echt een uitdaging om zo mn tanden te poetsen... dus zodra er even niemand anders bij de wasbakken staat, poets ik als een speer mn tanden, lekker met mn mond open:)..

het koor
hier heb ik inmiddels al enkele benauwde kwartiertjes doorgebracht. Niet zozeer omdat ik buiten adem was van het zingen, maar omdat ik geen idee heb waar de leraar t over heeft, en eveneens ontgaat mij vaak totaal waar en wat we zingen. Het oefenen helpt wel heel goed, hoewel dat weer voor andere situaties zorgt, namelijk dat ik mijn buren iets totaal anders hoor zingen dan wat ik heb geofend, en dan denk ik: ben ik nou "off-key", of doen zij eigenlijk ook maar wat :) (wat de hele situatie weer een stuk minder ongemakkelijk maakt: ik ben niet de enige die niet "notenlezendkanzingen"..

Mevrouw diffenderfer (of zoiets)
Het is 10:00, en ik ga naar mijn newswriting class.. Nadat de lerares, mevrouw diffnogwat al 2 weken lang roept dat we gaan leren foto's bewerken, verwacht ik deze keer dat we dan eindelijk wat nuttigs gaan doen in de klas, naast mn email checken in de les.. dus niet... Wat ik zoal hoor in de les is dat ze last heeft van hooikoorts (De vorige keren ook al), dat haar dochter zo'n mooi artikel heeft geschreven (Waarom vertelt ze niet HOE je het moet schrijven), dat we vooral goed de syllabus moeten lezen.. weet je wat, waarom gaan we niet nog een keertje de syllbus met z'n alle lezen in de les(geen foto's dus). Oja, hier staat dat we vandaag een quiz hebben, maar die hebben we niet, en daar staat dat je dit moet doen, maar we lopen eigenlijk een week achter (hoe zou dat nou komen?), maar lees vooral je syllbus om te weten wat je moet doen, behalve, dat we dat dan uiteindelijk toch niet doen .. maar uiteindelijk gaan we het wel een keer doen, maar gewoon niet nu...heerlijk hè, zo duidelijk...

Etenstijden
In Middelburg is het 'eten' redelijk vanzelfsprekend. Ik ontbijt wanneer ik opsta, mits ik heb gezorgd voor een toereikende voorraad Brinta. Ik lunch tussen de lessen door, of wanneer ik trek heb, en t avondeten wordt gegeten rond een uur of half 7. Hier echter, is mijn hele ritme ontregeld. Heb ik om 8 uur les, dan ontbijt ik om kwart voor 10, na de les, waardoor mijn lunch dan opeens heel dicht op 't ontbijt komt. Maar ik moet voor 12:30 lunchen, want dan is mijn volgende les, waardoor is dus om kwart over 10 uit het cafeteria kom, om er om kwart voor 12 weer heen te gaan.... Ach, er zijn grotere problemen, maar t blijft onhandig dat je gebonden bent aan de lunchtijden...

Cijfers
Op de Roosevelt staat een A gelijk aan 85% of hoger. Hier ligt dat allemaal letterlijk anders... wil je een A, dan heb je 93% of hoger nodig, en 85% staat gelijk aan een B. Haal je lager dan 59 dan heb je een F. Allemaal heel technisch, maar de berekening is hier dus een stuk strenger. Ik heb mijn eerste licht teleurstellende cijfer voor een essay dan ook al binnen, die ik overigens mag revisen:)..
Verder heb ik dan ook wel weer een superleuke test gehad: Topo. (dat was echt lang geleden). onze leraar wou dat we 20 landen in Latijns Amerika kenden als basiskennis, dus ben de toekomstige bezitser van een 100% voor mijn TOPO-toets (deze titel is onder voorbehoud). Hierbij moet ik overigens eerlijk vermelden dat hij de eerste les dezelfde test uitdeelde, om onze kennis te testen, waarop ik 9 van de 20 scoorde.. Maar inmiddels weet ik dus waar Panama ligt, en dat Haiti maar 1 keer in Latijn Amerika voorkomt (op de 1 of andere manier had ik 2 landen Haiti betiteld bij mijn eerste proeftest).

Goed nieuws, is dat we inmiddels allemaal (van de nederlandse studenten) een fiets hebben gekregen. Ik ga nu dus zo fietsen naar het park, om daarna weer snel terug te komen, om op tijd te zijn voor het avondeten (zucht :) )

Marjo




  • 10 September 2010 - 22:15

    Jonathan, Grace, Noa:

    Hey Marjo,

    Superleuk om weer jouw stukjes te lezen. We lezen ze met plezier.

    Eet smakelijk!

  • 11 September 2010 - 17:11

    Judit De Beste:

    Haha, ik hoor t alweer kom maar gauw weer terug. Gekke mensen daar, met je mond dicht je tandenpoetsen moet niet gekker worden!

    Haha nee hoor, leuk al die verhalen van je!

    Xx

  • 12 September 2010 - 09:40

    Harold En Caroline:

    Wat een ervaringen weer! Heb t ook even geprobeerd, poetsen met mond dicht, valt inderdaad niet mee! :)
    We genieten van je verhalen en kijken weer uit naar je volgende verslag!
    Liefs van ons!

  • 12 September 2010 - 10:27

    Lex & Coriene:

    He lieve nicht ;
    wat enorm veel hilarische avonturen heb je al beleefd !
    We lezen het allemaal met veel plezier .
    Fijn dat je je topo weer hebt opgefrist - je bent lekker zinvol bezig !
    liefs van ons vijven

  • 13 September 2010 - 08:13

    Lisanne:

    hee hee Marjo,
    nog snel even op dit berichtje reageren, voordat ik je nieuwste ga lezen!
    Achja overal kunnen iritaties ontstaan, maar je weet hoe je ermee moet omgaan ;) Even rustig tot 10 tellen, of zoals het duits spreekwoord zegt: 'Nicht ärgern, nur wündern'.
    Super fijn dat jullie een fiets hebben gekregen! Veel plezier ervan!
    Liefs L

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kearney City (historical)

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2010

En we gaan nog niet naar huis….

14 December 2010

De tijd van gaan is nu bijna gekomen...

06 December 2010

op- en aftellen

28 November 2010

Marjo from Denmark

20 November 2010

Dode herten in Kozad
Marjo

Hallo allemaal! Welkom op 'mijn site':) Leuk dat jullie mij willen volgen Groetjes! Marjo

Actief sinds 03 Juni 2010
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 21637

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 16 Augustus 2011

Italie

18 Augustus 2010 - 19 December 2010

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Amsterdam

09 Juli 2012 - 30 November -0001

Duitsland

Landen bezocht: