donuts om 1 uur 's nachts - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu donuts om 1 uur 's nachts - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu

donuts om 1 uur 's nachts

Door: marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

05 September 2010 | Verenigde Staten, Kearney City (historical)

Hoewel mijn reden om in Kearney te zijn is om te studeren, heb ik in vergelijking met middelburg meer tijd over voor "niets-met-studie-te-makend-hebbende" activiteiten. Hierbij dus een greep uit recente door mij ontplooide buitenschoolse activiteiten, die overigens allemaal op de 1 of andere manier iets met eten te maken hebben...

- Donuts eten
Het is hier traditie om op donderdag, 1 uur 's nachts donuts te halen. Dus afgelopen donderdag was mijn eerste donutopblijfavond. Bij de donutzaak aangekomen bleek de rij van donutliefhebbers tot buiten te staan, wat inhield dat we het behoorlijk koud kregen. Maar, twas het waard! Om 2 uur at ik mijn laatste hap donut, om daarna om 2:30 naar bed te gaan. Overigens heb ik toegezegd om de volgende keer in mijn pyama te gaan, aangezien dat blijkbaar een algemeen geacepteerde outfit is om je donut in op te halen :)

- Smores
Vrijdagavond samen met Eoin (1 van de nederlandse studenten) naar een barbeque/kampvuur geweest van de christelijke jeugdgroep hier. Supergezellig, hoewel ik niemand eigenlijk goed kende, wat gelukkig snel veranderde.. Het geheel vond plaats bij "cottonmill" (Waarvan ik dacht dat we naar een molen zouden gaan, maar dat bleek een park te zijn). Hoogtepunt van de avond: mijn eerste SMORES, wat zijn naam heeft te danken aan de verslavende werking, waardoor je "more" wilt. Bereidingswijze: men neme een marshmellow, houdt deze bij het kampvuur, wanneer deze zacht is stop je de marshmellow tussen 2 crackers, met daartussen nog een stuk chocola wat smelt door de warmte van de marshmellow... (zeer aan te raden). Verder nog nieuw en interessant spel geleerd:
in het donker rondjes draaien, met je ogen open, en hoofd omhoog. als vervolgens iemand met een zaklamp in je ogen schijnt, val je op de grond. Ik was een beetje sceptisch of het niet gewoon nep was, maar na het, na enig twijfelen, en eerst eoin overtuig te hebben eerst te gaan, zelf ook geprobeerd te hebben ben ik overtuigd.

- Oatmeal
Zaterdag was qua eten een wat minder voortreffelijke dag. Na ontbeten te hebben met het groepje nederlanders, bedacht ik om 3 uur mijn lunch te gaan halen. Helaas bleek alles dicht te zijn, ivm laborday. Ik zocht mijn heil dus maar bij de snoepautomaat in mijn gang (waar ik een soort van haat-liefde relatie mee heb), en de koffieautomaat. Redelijk pissig over het feit dat ik het met dit eten moest doen, settelde ik me met mijn chocoladereep en zak met koekjes, en french vanilla koffie, op de bank in de huiskamer.. Kyrstie, die ik overigens nog niet kende, maar nu dus wel, had mij eerst naar de student union zien lopen, toen redelijk snel terug zien komen, toen zag ze mij naar de automaat lopen, om vervolgens met een redelijke ongewone verzameling van voedsel neer te ploffen op de bank. Ik legde dus maar uit dat dit mijn lunch was, en dat dit niet mijn normale patroon van eten was:). En, even terzijde, wat ik hier overigens mis, is mijn brinta, wat ik normaliter elke ochtend eet. Kyrstie, die besloot dat dit toch geen redelijke lunch was, bood mij toen oatmeal aan, als ik dat wou. Eind goed, al goed! Ik had dus geen lunch, maar uiteindelijk wel een plaatsvervanger van brinta, wat misschien nog wel beter was dan lunch. Ik kreeg er meteen nog 3 extra zakjes bij, voor als ik nog een keer zonder eten zou zitten, oftewel, ik was zeer dankbaar:)

En dan vandaag zondag. Ik ben weer samen met de koreanen naar de kerk geweest, en kreeg het ene na het andere compliment over mijn engels, wat aan de ene kant leuk is, maar ook een beetje ongemakkelijk, aangezien ik inmiddels bij sommige de nickname 'de genius' heb, die goed engels kan, 4 andere talen spreekt, en in de honors dorm woont. Overigens zijn koreanen volgens mij over t algemeen zeer makkelijk in complimenten geven, dus dat relativeert de boel weer een beetje:).Maar, terug naar de dienst. Na de dienst was er, hoe kan het ook anders, een picknick, met een hoop kip, taart en andere 'treats'.

nu dan toch nog even aan de studie, mijn oorspronkelijke doel hier.
ik ga nu samen met leonie en nathalie huiswerk maken en thee drinken: Homework-and-tea-party...
Hoewel het leuk is leuke dingen te doen, geeft even goed huiswerk doen toch nog meer voldoening dan smores eten:)

Groetjes!


  • 06 September 2010 - 06:48

    Jacqueline:

    wat een smakelijk verslag!

  • 06 September 2010 - 08:05

    Willeke:

    Ik geniet echt van je verhalen, Marjo! Succes met alles en doe je de groetjes aan Eoin?

  • 06 September 2010 - 08:43

    Lisanne:

    Hee Marjo,
    dat klinkt allemaal super leuk :D. Zo te horen heb je het daar helemaal naar je zin! Een vraagje he, wat is je adres daar :) Dan kan je een kaartje uit the Netherlands verwachten!
    Liefs L

  • 06 September 2010 - 08:56

    Jonathan & Grace:

    Hey Marjo,

    Leuk om je verhalen te horen. Nog maar iets meer dan 100 dagen, de tijd gaat snel...geniet er dus maar van!

    Groetjes uit Vlissingen

  • 06 September 2010 - 10:20

    Marlies:

    Hey Marjo.
    Gaaf he, dat je ondanks 6 vakken nog tijd over hebt naast studeren! Goed dat je daar ook homework-and-tea parties aan het opzetten bent :P Ik mis ze hier af en toe wel moet ik zeggen, hoewel ik zelf natuurlijk m'n best doe om de 'traditie' hoog te houden. Jij bent er gewoon veel beter in :P En waarom ben ik toch niet verbaasd dat je buitenschoolse activiteiten het meest iets met eten te maken hebben? Gezellig in ieder geval: geniet er maar van!!!!!!!

    M'Burgse groetjes, Marlies

  • 11 September 2010 - 17:13

    Judit De Beste:

    Wow dat klinkt echt als mijn land, in je pyjamma donuts eten midden in nacht is toch het heerlijkste wat er is!

  • 19 September 2010 - 17:48

    Oma En Opa :

    Hoi Marjo.Eindelijk dan een bericht van ons.Eerst kon Opa niets vinden.Toen heeft Tom ons geholpen.We hadden de laptop mee naar Oostenrijk genomen,maar konden daar vandaan niet mailen.Je verslag gelezen en we kunnen merken niet gestudeerd te hebben,en dus geen "studentikozeüitdrukkingen kennen.Zorg maar wel dat je uitgeslapen terug komt,en misschien moet je nog afvallen van alle donuts ? Je moeder heeft vavmorgen gebeld na onze vacantie.Tot een volgende keer als het ons in één keer lukt. Liefs Oma,Opa

  • 19 September 2010 - 17:48

    Oma En Opa :

    Hoi Marjo.Eindelijk dan een bericht van ons.Eerst kon Opa niets vinden.Toen heeft Tom ons geholpen.We hadden de laptop mee naar Oostenrijk genomen,maar konden daar vandaan niet mailen.Je verslag gelezen en we kunnen merken niet gestudeerd te hebben,en dus geen "studentikozeüitdrukkingen kennen.Zorg maar wel dat je uitgeslapen terug komt,en misschien moet je nog afvallen van alle donuts ? Je moeder heeft vavmorgen gebeld na onze vacantie.Tot een volgende keer als het ons in één keer lukt. Liefs Oma,Opa

  • 19 September 2010 - 17:48

    Oma En Opa :

    Hoi Marjo.Eindelijk dan een bericht van ons.Eerst kon Opa niets vinden.Toen heeft Tom ons geholpen.We hadden de laptop mee naar Oostenrijk genomen,maar konden daar vandaan niet mailen.Je verslag gelezen en we kunnen merken niet gestudeerd te hebben,en dus geen "studentikozeüitdrukkingen kennen.Zorg maar wel dat je uitgeslapen terug komt,en misschien moet je nog afvallen van alle donuts ? Je moeder heeft vavmorgen gebeld na onze vacantie.Tot een volgende keer als het ons in één keer lukt. Liefs Oma,Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kearney City (historical)

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2010

En we gaan nog niet naar huis….

14 December 2010

De tijd van gaan is nu bijna gekomen...

06 December 2010

op- en aftellen

28 November 2010

Marjo from Denmark

20 November 2010

Dode herten in Kozad
Marjo

Hallo allemaal! Welkom op 'mijn site':) Leuk dat jullie mij willen volgen Groetjes! Marjo

Actief sinds 03 Juni 2010
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 21653

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 16 Augustus 2011

Italie

18 Augustus 2010 - 19 December 2010

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Amsterdam

09 Juli 2012 - 30 November -0001

Duitsland

Landen bezocht: