Congratulations with your tiredness - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu Congratulations with your tiredness - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu

Congratulations with your tiredness

Door: marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

29 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Kearney City (historical)

de eerste week school is klaar, en het eerste weekend is nu ook al bijna om...wat betekent dat ik zo nog snel aan mn huiswerk moet:)...
Heb in het weekend behoorlijk wat kunnen doen. Mijn eerste american football game gezien, waar ik overigens niet veel van snapte.. amerikanen zijn echt behoorlijk fanatieke footballfans.. schoenen gaan de lucht in ter aanmoediging bij de aftrap, iedereen komt geheel in het blauw, en bij elk begin van een soort van aftrap schreeuwt iedereen de longen uit zn lijf.. verder natuurlijk nog de cheerleaders, meisjes met vlaggen, een schoolband met geloof ik wel 100 mensen, en de footballteams zij ook megagroot, ze hebben zo'n 80 spelers per team, en wisselen de hele tijd af tijdens het spel, oftewel: big business...
Vandaag samen met een hele koreaanse groep mee geweest naar de kerk. Wat een onderneming:).. allereerst vroeg op, aangezien de dienst om 9 uur begon..we gingen geloof ik met zo'n 15 mensen, en bij binnenkomst moest je meteen al je gegevens opschrijven als nieuwkomer, inruil voor een soort van goodybag. en na de dienst gingen we door naar een huis van iemand, die voor ons had gekookt.. Wel leuk, kom je in amerika, en dan leer je allemaal koreaanse mensen kennen. Ze hebben vooral heel veel moeite met het engels, wat soms voor grappige situaties zorgt..
zo merkte een leraar op dat hij heel moe was, waarop een van de koreaanse zei: congratulations!!... hij snapte het niet helemaal, en zij vroeg mij later wat ze fout had gedaan... dus ik heb geprobeerd uit te leggen dat je iemand alleen feliciteerd met iets leuks:)...
verder werd mij gevraagd hoe oud ik was, dus ik antwoorde 21... of dat mijn amerikaanse of mijn nederlandse leeftijd was... huh? .. in korea blijk je dus 1 te zijn als je geboren wordt, en met nieuwjaar komt er geloof ik ook nog een jaar bij, waardoor je dus 2 kan zijn, als je nog maar 3 maanden bent.. de logica ontging mij, maar koreaanse leeftijden werken dus anders. Ook hebben veel hier een koreaanse en engelse naam... dus als je iemand naar zn naam vraagt, krijg je eerst iets in de trend van: hang tsjin yu, en vervolgens, na wat gepruttel van mijn kant: but you can call me cindy..

Morgen een volle dag, met onder andere mijn eerste pianoles, ik ben benieuwd! verder moet ik nu ook de eerste essays e.d. gaan inleveren..

>nog even tussendoor, al schrijvende werd ik gevraagd om voor de camera iets te vertellen over mijn ervaringen hier, dus misschien kom ik vanavond op tv:)... als t goed is komt er een stukje op www.nebraska.tv

Groetjes vanuit hier!

  • 30 Augustus 2010 - 06:05

    Peetje:

    Heey Mar,

    Leuk stukje van je op die tv :D
    Veel suc6 met je volgende week ;)
    En heet je daar nu officieel Margo?? :P

    xx peetje

  • 30 Augustus 2010 - 07:41

    Lisanne:

    Hee Chick,
    mooi verhaal heb je weer geschreven :). Succes met het schrijven je essay!
    Liefs L

  • 30 Augustus 2010 - 10:15

    Harold & Caroline:

    Hoi Marjo,

    Leuk om weer wat te lezen van je. De foto's geven een goede indruk, en zo hebben we er ook een beetje beeld bij. Het stukje op Nebraska.TV was leuk. Je zit in het item "adjusting to America"

    Groeten weer van ons.

  • 30 Augustus 2010 - 10:54

    Jonathan,Grace & Noa:

    Hey Marjo,

    Leuk weer, je stukje.
    Ook je 'filmpje' gezien, toch een lichte cultuurshock dus? Wat zit je haar (los) trouwens leuk!

    Groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kearney City (historical)

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2010

En we gaan nog niet naar huis….

14 December 2010

De tijd van gaan is nu bijna gekomen...

06 December 2010

op- en aftellen

28 November 2010

Marjo from Denmark

20 November 2010

Dode herten in Kozad
Marjo

Hallo allemaal! Welkom op 'mijn site':) Leuk dat jullie mij willen volgen Groetjes! Marjo

Actief sinds 03 Juni 2010
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 21659

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 16 Augustus 2011

Italie

18 Augustus 2010 - 19 December 2010

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Amsterdam

09 Juli 2012 - 30 November -0001

Duitsland

Landen bezocht: