back to school... - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu back to school... - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu

back to school...

Door: marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

24 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Kearney City (historical)

Na 3 maanden huiswerkvrij te zijn geweest, zal ik er nu toch weer aan moeten geloven...huiswerk maken.
Ik heb nu 2 'schooldagen' gehad, en ben eigenlijk best tevreden met de vakken. Sommige lijken me heel goed te doen, andere wat meer een uitdaging. Vandaag begon ik om 8 uur met business law: veels te vroeg. Daarbovenop bevind het gebouw waar ik me zo vroeg behoor te bevinden aan de andere kant van de campus, wat zo'n 15 minuten lopen is. Ik besloot dus maar te ontbijten ná de les.. daarna had ik een pauze van een paar uur, dus ik dacht even snel mijn boek voor journalism te kopen, zodat ik mijn hoofdstukken daarvoor kon lezen. Het boek was best prijzig, maar je kon het ook voor de helft van de prijs huren. Ik met dat boek naar de kassa...heeft u een account? nee.. no problem, maken we die even... wat is je telefoonnummer? ehm, ik heb een nederlands nummer.. helaas pindakaas, werkte niet. Ik terug naar mijn 'dorm', en daarna weer terug naar de winkel, ditmaal met het amerikaanse telefoonnummer van een meisje uit mijn gebouw, kathy. Nog een keer in de rij staan, nog een keer alle gegevens opgeven.. visacard laten zien.. wat is de postcode voor je kaart? ehm.. geen idee. ik denk een nederlandse. dat kan dus ook niet. Ik nog een keer terug naar de dorm, maar hoorde van 1 van de nederlandse mensen hier dat dat wel moest kunnen. Ik nog een keer terug, met mijn postcode van thuis... werkt niet. Misschien moest ik het maar eens proberen via internet een account aan te maken.. ik naar internet, ik weer terug naar de winkel, terug in de rij; je account is bij ons nog steeds niet bekend... Dat was het moment dat ik besloot dat het allemaal toch niet echt makkelijk ging.. Maar weer terug naar de dorm. En daar was Lacey.. en gelukkig mocht ik op haar account mijn boek huren. Dus ik en Lacey naar de winkel... zij geeft haar naam, ik betaal het boek, klaar is Kees.. of Marjo dan in dit geval.

Verder vandaag latijns amerikaanse politiek gehad, en koor. In beide klassen zit een koreaans meisje, kyera.. Heel grappig, er zijn hier heel veel mensen uit korea en japan. Dus na de politieke les, wat eigenlijk alleen maar introductie was, samen met haar naar koor gegaan.. en aangezien ik voor journalism een stuk moest schrijven over een nieuwkomer hier, haar maar meteen gevraagd of ze dat wou doen, en dus mooi mijn pauze gebruikt om haar wat vragen te stellen..

Koor was trouwens nog een hele shock voor mij. waar de meeste amerikaanse meiden al jaren hebben gezongen op de middelbare school, was dit mijn eerste keer in 'een echt koor'. Het klonk echt supermooi toen iedereen een noot zong (hij had 3 verschillende noten aangegeven), maar ik hield maar wijs mn mond, aangezien ik geen idee had wat ik precies moest zingen. Verder blijken we dus 4 optredens te hebben. Oeps:). Je moet helemaal in het zwart, met een rok/broek tot de grond. Dat wordt dus nog even verplicht shoppen, aangezien ik alleen een zwart jurkje had.

Anyways, het is nu tijd voor huiswerk, aangezien ik er iets te laat achterkwam dat ik al voor morgen een stuk uitgewerkt moet hebben voor journalism met 'het materiaal'(mooi woord voor een paar krabbels in mijn schrift) dat ik heb verzameld tijdens 'mijn interview' (gesprekje tussen twee lessen door), met mijn koreaanse klasgenootje.



  • 25 Augustus 2010 - 15:05

    Lisanne:

    hee Smarjo,

    wat een gedoe zeg met het kopen van je boeken! Gelukkig is het helemaal goed gekomen ;).

    Je maakt al vrienden zo te horen ;), goed om te horen.

    Heb een goede week!

    Liefs L

  • 25 Augustus 2010 - 18:54

    Tom En Joke:

    Hey Marjo,
    Leuk verslag, het geeft ons een goeie indruk hoe
    je je moet zien te redden in den vreemde. Goed hoor!
    Je hebt een leuke stijl van schrijven, dus we volgen het met plezier en aandacht. Hopen dat het vlot allemaal wat soepeler zal gaan verlopen en je je draai echt vinden zult.
    Groetjes van ons beiden.

  • 26 Augustus 2010 - 08:05

    Oma Ank En Opa Thijs:

    Hallo Marjo.
    Mooi om te lezen en om op deze manier betrokken te zijn bij jou leven daar sterkte voor de nieuwe dag.
    dag Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kearney City (historical)

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2010

En we gaan nog niet naar huis….

14 December 2010

De tijd van gaan is nu bijna gekomen...

06 December 2010

op- en aftellen

28 November 2010

Marjo from Denmark

20 November 2010

Dode herten in Kozad
Marjo

Hallo allemaal! Welkom op 'mijn site':) Leuk dat jullie mij willen volgen Groetjes! Marjo

Actief sinds 03 Juni 2010
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 21646

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 16 Augustus 2011

Italie

18 Augustus 2010 - 19 December 2010

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Amsterdam

09 Juli 2012 - 30 November -0001

Duitsland

Landen bezocht: