Omschakelen - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu Omschakelen - Reisverslag uit Kearney City (historical), Verenigde Staten van Marjo - WaarBenJij.nu

Omschakelen

Door: marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

22 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Kearney City (historical)

Inmiddels al een paar dagen hier, en morgen gaan dan echt de lessen beginnen. Het lijkt nog steeds net niet helemaal echt hier te zijn, aangezien je zoveel nieuwe mensen ontmoet, en nieuwe plekken ziet, dat het allemaal nog een beetje langs je heen gaat. tot nu toe heel veel introductiebijeenkomsten gehad, naar de schoolband gekeken, die echt gigantisch groot is, naar een comdey show geweest (hoewel ik de amerikaanse humor nog niet echt erg kon begrijpen) en verder een hoop rond gehangen in de common rooms, een soort van gezamelijke huiskamers, en in de eetzaal. De mensen zijn hier trouwens (nog steeds:)...) allemaal super aardig. Elke keer als ik ergens heen moet moet ik nog de weg vragen, en bijna altijd loopt iemand dan helemaal mee tot waar ik wezen moet... Wat ik niet had verwacht, is dat ik er zo aan moet wennen om engels te praten. Op RA praat ik natuurlijk ook wel engels, maar dan zijn er zoveel nederlanders dat je nog wel heel wat nederlands kan praten, maar hier is het echt non-stop engels. Ook mijn naam geeft nogal wat problemen:).. What's your name? Marjo... what? Mariel?... No, marjo... Mario? ...ehm well, close, its Marjo.. ok, beutiful:)..what's your surname? ..Rouvoet.. Rauwwvoe?...ehm never mind:)...
Verder nog een leuke spraakverwarring gisteren. In de common room van onze flat (heet men's hall,ook al wonen er ook vrouwen/meisjes), speelde we een spel. Een soort van hints, maar dan met een apparaat wat je door moet geven, en wat kan 'ontploffen'. Het woord dat op je scherm verschijnt moet je omschrijven aan de anderen, zonder het woord zelf te noemen. er waren zoiezo al behoorlijk wat gezegde's, die mij nogal wat moeilijkheden gaven. Vandaar mijn grote opluchting toen ik eindelijk een woord kreeg dat ik kende. enthousiast begon ik mijn, dacht ik, heldere uitleg. You find those in Amsterdam, (sommige riepen: redlightdistrict, maar dat was het niet) and you can buy weed (drugs) over there...stilte... gelukkig snapte mijn kamergenootje lacey het wel, en die riep : coffeeshop!.. Een jongen naast me keek me ongelovig aan, en zei oprecht verbaasd: i didnt know you could buy weed in a coffeeshop in holland. Even later besefte ik, dat een coffeeshop hier, ook echt een COFFEEshop is.. daar koop je koffie.. Naja, hebben zij ook weer wat geleerd:)..
Verder zijn ze hier trouwens ook niet echt op de hoogte van waar nederland ligt.. ik heb vragen gekregen als: holland, wat leuk, ligt dat naast ierland? ..

Met mn lessen kiezen heb ik wat problemen gehad, aangezien alle vakken die ik van plan was te nemen, niet nu gegeven bleken te worden,maar in andere semesters,dus ik moest opeens mijn hele schema omgooien. Maar, daar staat tegenover dat ik nu officieel ben ingeschreven voor de pianolessen, waar ik echt heel blij mee ben:). Verder moet ik ook in het koor, anders mag je namelijk geen pianolessen nemen, wat me eigenlijk wel grappig lijkt. 1 van de lessen die ik ook wou volgen, over amerikanen en ethiciteit, bleek nog helemaal leeg te zijn. Ik vreesde al dat dit dus ook niet door zou gaan, maar na een gesprek met de leraar besloot die dat dat niks uitmaakte, en dat hij dan gewoon priveles zou geven, en mij leesopdrachten geeft en schrijfopdrachten, om uiteindelijk naar een soort van research toe te werken naar een onderwerp van mijn keuze, wat me heel leuk lijkt!..

Naast dingen regelen voor school de afgelopen dagen, vandaag naar een kerkdienst geweest. een katholieke kerkdienst. Best interessant. ze zongen redelijk moderne liederen, en het was een hele warme (letterlijk en figuurlijk) ontvangst, en een redelijk informele en mooie dienst. Niet echt mijn 'cup of tea', maar wel heel leuk om zo eens mee te maken.

Ik ben benieuwd naar de lessen morgen. Ik weet nog niet al mijn vakken, aangezien ik nog steeds geaccepteerd moet worden in sommige courses, maar we'll see... Everything will be allright:)..
Ik begin morgen met ballroomdancing, dus dat lijkt me een goed begin van mijn semsester hier..

Arriverdeci!


  • 22 Augustus 2010 - 19:04

    Harold En Caroline:

    Klinkt allemaal wel heel leuk! Fijn dat iedereen zo aardig is! Ben benieuwd naar je overige vakken.
    En trouwens, bijzonder pakket tot nu toe :) ....pianolessen,zingen en dansen. Heel veel succes morgen met je eerste lesdag! Au revoir :)

  • 22 Augustus 2010 - 19:31

    Willeke:

    wow, Marjo, supertof allemaal! Privéles en pianoles, geweldig! Je hebt het lekker warm daar zeg.. Hoeveel vakken heb je trouwens in totaal? Succes en veel plezier vanaf morgen!

  • 22 Augustus 2010 - 20:53

    Oma Ank En Opa Thijs:

    Leuk om te lezen dat het goed met gaat.
    En voor de nieuwe week sterkte en geniet er van.
    Lieve groeten

  • 22 Augustus 2010 - 21:05

    Jan/Ans V.d. Giessen:

    Heel veel succes, plezier en ook wel sterkte morgen Marjo!Best
    wel spannend! We leven met je mee en vinden het leuk op de hoogte te blijven van je studie avontuur in Amerika!

  • 23 Augustus 2010 - 09:37

    Lisanne:

    Heee Chick,
    goed om al zo snel weer van je te horen! Iritant dat nog niet alle lessen zijn geregeld. Maar degene die je wel gaat volgen lijken me echt super! Geniet ervan meis.
    Heb een goede tijd daar!
    Liefs L

  • 24 Augustus 2010 - 00:46

    Marjo :

    Bedankt voor al jullie reacties!! Heel leuk om te lezen...

    @ Willeke:
    ik heb in totaal 8 vakken.
    Business law, Latin American Politics, Politics of the developed world, Newspaper writing, ethnicity in America, ballroomdancing, piano classes for non-majors en chorus for women...(wat een waslijst hè..maar tzijn allemaal 3uurs vakken, en alle muziekdingen zijn 1 uur of 0,5 uur voor dans)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kearney City (historical)

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2010

En we gaan nog niet naar huis….

14 December 2010

De tijd van gaan is nu bijna gekomen...

06 December 2010

op- en aftellen

28 November 2010

Marjo from Denmark

20 November 2010

Dode herten in Kozad
Marjo

Hallo allemaal! Welkom op 'mijn site':) Leuk dat jullie mij willen volgen Groetjes! Marjo

Actief sinds 03 Juni 2010
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 21652

Voorgaande reizen:

26 Juni 2011 - 16 Augustus 2011

Italie

18 Augustus 2010 - 19 December 2010

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

Amsterdam

09 Juli 2012 - 30 November -0001

Duitsland

Landen bezocht: